01 - 12 - 2020

4 x NHZ Connected app

Graag stellen we hem even aan je voor: Martin de Lang van MDL App Solutions. Mede-eigenaar van het familiebedrijf dat voor onze regio de NHZ Connected app ontwikkelt. Wat in 2012 begon met een eenvoudige app om werkafspraken in te zien, is nu voor ruim 30 regio’s in Nederland een multifunctionele app voor transmurale toepassingen waardoor de zorg verbetert. Hij vertelt je wat meer over de NHZ Connected app.

Huidige mogelijkheden

‘De app is beveiligd met je pincode. Onder de tab Wie is wie vind je contactinformatie en specialismen van aangesloten zorgverleners. Handig: je houdt zelf je gegevens actueel. Daarnaast biedt de app inzicht in werkafspraken. Naast transmurale afspraken kun je als aangesloten organisatie ook eigen werkafspraken erin zetten, openbaar of achter de inlog. Ook is er een openbare sociale kaart met paramedici. Zo vind je als huisarts of specialist makkelijker een zorgverlener die bij de wensen van de patiënt of cliënt past.’

Nieuwe mogelijkheden

‘In de 2e fase bekijken we welke functionaliteiten erbij komen. Ik noem alvast wat mogelijkheden: (na)scholingsaanbod met reserveringssysteem en koppeling naar iDEAL. Een nieuwsbriefsysteem, je bepaalt zelf wie welke rechten krijgt en welke berichten ontvangt. Een succes onder veel huisartsen: de ochtendspits. Elke week 2 medische meerkeuzevragen om de latent aanwezige kennis op te frissen, met een link naar de transmurale werkafspraken. Ook is een chatfunctie mogelijk. Deze regio – Noord-Holland Zuid – gebruikt ZIVVER hiervoor, we bekijken met hen of we dit in de app kunnen integreren.’

‘We geloven erin dat een app succesvoller is als je zoveel mogelijk functies samenbrengt in één app.'
Martin de Lang, mede-eigenaar MDL App Solutions

Decentraal beheren

‘Met het beheersysteem kunnen aangesloten organisaties zelf de content invoeren en onderhouden. Iedere organisatie heeft 1 of meerdere beheerders aangewezen. Zij maken de accounts aan voor de zorgverleners in hun organisatie en bepalen wie welke rechten krijgt. Ook kunnen ze organisatieonderdelen en locaties aanmaken en onderhouden. Onze ervaring is dat gegevens zo veel makkelijker actueel blijven, dan dat je dit centraal regelt.’

Alles in één app

‘We geloven erin dat een app succesvoller is als je zoveel mogelijk functies samenbrengt in één app. Het gebruik gaat bijna kwadratisch omhoog als je voor verschillende toepassingen naar 1 vertrouwde plek kunt waar je alles vindt. Het succes van onze app is altijd ontstaan vanuit de vraag van de zorg. Dus heb je wensen? Geef ze aan ons door!’


Andere blogs